11 november 2012

Lugnet före stormen.

Den här veckan har varit helt underbar. Eftersom jag har klarat tentan och inte behövde skriva omtentan i fredags har jag varit ledig heeela veckan lång. De första dagarna handlade om "måsten" och andra ärenden men slutet har varit kanon! Besök av en mycket fin vän, utgång, chillkväll, loppispromenad och födelsedagsmiddag med spanskt tema.
Glöggmys 
Körde på kavaj igår. Fint ska va fint! ;)

Nästa vecka börjar jag med min praktik på förlossningen, ska bli sjukt kul. Och det är därför jag har passat på och varit ledig lite granna nu... 

Idag kommer Mickan på besök och vi ska ha bakmys och filmmys senare ikväll. Tag på den!

8 november 2012

Skit

Varför sparar man alltid alla kvitton!? Så här ser det ut efter en månaders kvittobesparing i plånboken... Fattar inte varför jag aldrig lär mig!


7 november 2012

Rökning dödar

Av någon konstig anledning har jag den senaste tiden stört mig på folk som röker. Jag känner av röklukten ÖVERALLT: på gatan, på cafét och trappuppgången. BLÄÄÄÄ. Jag mår typ illa bara jag tänker på röklukt. Har också märkt att mina lungor sätter igång en reflex som gör att jag vill hosta såpass så jag spyr. Skitjobbigt och pinsamt. Men ärligt talat så borde det finnas megaskatt på cigaretter så att folk inte skulle ha råd med rökning. Det är ju faktiskt inte bara sig själv man "skadar" men även all omgivning. Varför ska jag behöva utstå med något som skadar mig!? Och det VÄRSTA är ju ändå gravida kvinnor som röker.. FY SKÄMS!

Nu är jag förbannad. Punkt.

6 november 2012

Twilight

Kanal 5 skall visa Twilight-filmerna den här veckan. Idag är det dags för första filmen. Jag tycker att det är rätt så kul att kolla på filmer flera gånger för man märker andra detaljer som man inte har tänkt på.. Som t.ex. hur Jacob såg ut innan han biffade till sig, hur små och oskyldiga andra skådespelare var och anafasen.
Sen tycker jag att det är lättare att kolla på folk och analysera saker när man inte behöver hänga med i det övriga. Man kan ju alltid väga upp för- och nackdelar med Edward och Jacob till exempel...
Vem är snyggast egentligen?? 



3 november 2012

Harry

Klockan är åtta, lördag och jag sitter och kollar på Harry Potter.. KATASTROF! Har dock inte sett den filmen så det kanske går.

Annars har jag suttit i soffan/golvet hela dagen och kollat på film. Grannen kom förbi en stund och vi kollade på Magic Mike med Channing Tatum. Den handlade om manliga strippor med six-packs. Jag har aldrig dreglat så mycket till en film alltså.... Dock var filmen inte så bra som man hade velat.

Nu ska jag återgå till filmtittandet. C ya! 

Halloween

Detta var mitt utstyrsel igår, svinkul fest! Det var svårt att hitta folk som man kände men det var bara spännande.. Det var dock inte lika kul att komma hem kl två och försöka tvätta bort all färg.... Haha