11 december 2013

Skyltmax.se

Snart är det bara en månad kvar tills jag är färdig barnmorska och då var det dags för mig att beställa namnskylt igen. Jag beställde min förra på skyltmax och tyckte det var smidigt och bra. Den är fortfarande fin men matchar inte den titeln som jag snart får...

Den här gången ska jag ha en roooosa också.. ;) Klicka HÄR för att komma till skyltmax.

7 december 2013

Baby it's cold outside!

Jag älskar snö! Äntligen har den kommit och det har blivit ljust och fint ute MEN det är ju svinkallt: både inne och ute. Brrr...

6 december 2013

en dröm som snart blir sann

Jag ringer på klockan och möts av en undersköterska som visar mig runt. Det luktar väldigt speciellt..inte riktigt sjukhus utan lite annorlunda. Det är knäpptyst i korridoren och på expeditionen sitter det cirka 5-7 blåklädda personer och diskuterar något. Det är dagens personal. Jag kommer in och presenterar mig och känner mig väldigt välkommen. De berättar att det är lugnt än så länge men det kan ändras på en minut. Jag går in på olika rum och kollar hur det ser ut..rummen är stora och det finns mycket apparatur och möbler runt om. En barnmorska hämtar mig och berättar att vi har fått en patient...

Detta var min alldeles första dag på förlossningen. Då läste jag fortfarande till sjuksköterska men visste att en dag skulle jag komma tillbaka och faktiskt förlösa. Jag trodde aldrig att jag skulle komma tillbaka så fort och jag trodde aldrig att jag skulle komma in på barnmorskeprogrammet så fort som jag gjorde. Det måste ha varit ödet...

Det är 1 månad och 11 dagar kvar till min examen och då får jag äran att kalla mig för barnmorska. När jag tänker på ordet barnmorska så föreställer jag mig en person i 40-50åå som är trygg i sig själv och man bara blir varm i hjärtat när man kollar på personen. Jag är ju inte 40-50 år, men ändå känns det så himla bra och naturligt att jag faktiskt inte tvivlar på att det kommer gå bra. Inte för jag tror att jag kan allt, näää. Det är för att jag får såååååå mycket stöd från människor runt omkring mig; både familj, vänner men framförallt mina blivande kollegor.  Jag är så himla tacksam för all stöd!!!

Nu ska jag kila till skolan och fortsätta skriva på min D-uppsats. Nu är det "bara" den lilla detaljen kvar.... Höres! 

19 november 2013

finfin låt

Efter att jag hade tittat på Kanye West nya video, dog jag lite grand och tappade hoppet om mänskligheten men sen lyssnade jag på denna  så jag kan nog fortfarande se ett litet ljus.. Enjoy! 

13 november 2013

tips på serier mottages!

Jag har kollat på 10000000 serier och egentligen är det väldigt slöseri med tid men jag tycker att det är så gött och avslappnande att sitta och kolla på serier. Hittar jag en ny serie så tittar jag på flera avsnitt direkt men nu vet jag inte riktigt vad jag ska kolla på. Serier som jag redan följer:
How I met your mother-sista säsongen :(
New girl- Pinsamt, kul och väldigt underhållande, påminner lite om mitt eget klantliv.
Suits- snygga män i kostym..*dreggel*
The Vampire Diaries- Ian Somerhalder är med, dhaaa
Hart of Dixie- "behöver inte tänka så mycket" serie
The Walking dead- ääähhhhahhhhhahhhhh (det är ljudeffekten för The Walkers)
Once Upon a Time- har jag faktisk övergett, den har börjat bli dryg
Mistresses- drama drama drama
True blood- vampyrer is the shit!
Pretty Little Liars- Mycket drama, kollar på när jag inte har något annat att kolla på.
Greys Anatomy- Varför skulle jag inte kolla på en sjukhusdramaserie!?!?
Glee- Man blir glad av sång
Revenge- Tänk vad mycket hat det kan finnas i en människa!

Jag har säkert glömt någon serie men skit i det. Jag brukar också kolla på andra saker såsom X-factor UK, Americas Next Top Model och Project Runway. Så mycket liv jag har alltså. haha. Men nu ska jag köra på Devious Maids-maraton. En serie som är lik Desperate Housewives och än så länge är den kul att kolla på, är på avsnitt 3. C ya! 

8 november 2013

då var sagan slut

Igår hade jag min sista praktikdag ever. Tror jag i alla fall! Det var tråkigt att lämna alla underbara människor och veta att man inte kommer träffa de på ett tag. Tur att alla har samma journalsystem så man kommer se deras anteckningar och det är nästan som att prata! ;)

Ja, det närmar sig. Slutet närmar sig. Nu är det drygt två månader kvar tills vi står där och får våra broscher, examensbevis och allt vad det nu än heter... Jag längtar ihjäl!