27 november 2012

Never give up!

Jag var ute och sprang för första gången sedan Kretsloppet idag. Har ju sprungit på löpbandet men inte ute i skogen sedan dess.. Det gick ganska bra och blev 6km utan att jag stannade någon gång. Tog det ganska lugnt på tanken att jag varit sjuk och inte riktigt 100 än men ändå är jag nöjd med träningen. Oftast brukar det gå bra när jag har något att tänka på och vädra mina tankar..så löprundan var välbehövlig! Inatt blir det praktik igen så jag får ta och vila upp mig innan det med "Fifty Shades of Grey" så klart!


Grym kille alltså! Såg den här videon och tänkte att man verkligen aldrig får ge upp!! ALDRIG! 

26 november 2012

Christian Grey

Jag har...*hör och häpna* börjat läsa en bok. Inte för jag inte läser böcker men oftast läser jag bara böcker som jag jag har fått och väldigt sällan tar mig tiden att skaffa en bok själv och börja läsa det. I alla fall, så började jag läsa Fifty Shades of Grey igår. Är nu inne på kapitel 11... Om jag ska va ärlig så är jag väldigt chockad vad den egentligen handlar om. Jag visste ju att boken var väldigt speciell och innehöll alldeles för mycket snuskiga detaljer men att den skulle va så som den är trodde jag verkligen inte. Snacka om att författaren har bra fantasi. Är lite besviken på att det inte var så mycket kärlek i den som jag hade velat men vem vet, det kanske kommer!?!?
Hoppas man gör en film så man kan drägla över den manliga skådisen. höhö

24 november 2012

Grönt!

Idag är det dags för 25års fest, känner mig sjuuuuuuukt gammal. Jag börjar inse att vi närmar oss 30. Herrrrrrregud säger jag bara! Får panik trots att jag vet att jag fortfarande är närmare studenten än den dagen jag fyller 30 men ändå! Haha

matchar outfiten med presentomslaget.

20 november 2012

Upp och hoppa

Jag var lite sjuk och förkyld förra veckan så inte gjort något annat än varit på praktik och chillat i soffan. Det känns redan som att jag har lagt på mig flera kilo. Förhoppningsvis inte men det vet man aldrig.... Men nu tänkte jag att det är dags att röra på rumpan lite så den inte klistrar sig fast i soffan. Ska möta upp Tinis på gymmet och träna lite.

Kollade på ett program som heter "aldrig mera fet" där man följer stora människor som försöker gå ner i vikt under ett år. Det andra avsnittet handlade om en kille som ställde sig på vågen och den inte räckte till. Han vägde alltså mer än 200kg. MEN! På ett år lyckades han gå ner mer än 100kg...100!!!!! kg. Sjukt att folk är kapabla till det. Den här killen hade gjort gastric by-pass för några år sen utan direkt resultat. Så de som säger att de har provat på allt, inget fungerar och därför de vill ha en operation kan prova lite till. ALLT går bara man vill! Cred till honom alltså, han var väldigt målmedveten och hade otroligt självdisciplin! High five på honom alltså!

(motivation till mig själv)

men nu...GYMMET! 

19 november 2012

Vinterland

Kära moder natur: Jag hatar verkligen regn och mörker... kan inte det bli kallt och snörikt överallt snart!? Snälla!? Skulle uppskatta om du skippade slask men om du är tvungen så ska jag försöka stå ut med det. Tack!

Dalsjöfors 2010

Vinterland

Hur kan man inte se fram emot detta!?

15 november 2012

Blä

Är dunderförkyld och tycker synd om mig själv... Därför tänkte jag att jag ska dra uppmärksamheten ifrån min snoriga näsa till min outfit!
Det var länge sen jag hade ngt rött på mig så jag var tvungen att införskaffa tröjan igår.. Höhö

14 november 2012

det vackraste som finns

Inatt hade jag mitt första praktikpass på förlossningen och jag fick hälsa välkommen till ett nytt liv, en ny människa. Att se föräldrarnas glädje över den nya familjemedlemmen gör att man känner att det jobbet man gör är verkligen värdefullt. Speciellt tycker jag att det är roligt att kolla på pappor i det ögonblicket, för det är säkert en av de få stunderna män visar sin känsliga och sårbara sida...


på tal om något annat "intressant" så har jag knappt gjort nått vettigt idag. Sovit halva dagen och sen var tvungen att träffa mamsen och hjälpa henne med ett ärende. Jag passade på att shoppa lite med, tyvärr har jag inte vant mig vid studentekonomin än och lever därför i mitt tidigare shoppingsbeteende. skärpning! Blir läggdags nu snart, är trött och lite sjuk så måste verkligen vila ut mig. Men ska försöka kolla på hela matchen först, får se om det blir 2-1 so jag tror eller inte...