19 november 2013

finfin låt

Efter att jag hade tittat på Kanye West nya video, dog jag lite grand och tappade hoppet om mänskligheten men sen lyssnade jag på denna  så jag kan nog fortfarande se ett litet ljus.. Enjoy! 

13 november 2013

tips på serier mottages!

Jag har kollat på 10000000 serier och egentligen är det väldigt slöseri med tid men jag tycker att det är så gött och avslappnande att sitta och kolla på serier. Hittar jag en ny serie så tittar jag på flera avsnitt direkt men nu vet jag inte riktigt vad jag ska kolla på. Serier som jag redan följer:
How I met your mother-sista säsongen :(
New girl- Pinsamt, kul och väldigt underhållande, påminner lite om mitt eget klantliv.
Suits- snygga män i kostym..*dreggel*
The Vampire Diaries- Ian Somerhalder är med, dhaaa
Hart of Dixie- "behöver inte tänka så mycket" serie
The Walking dead- ääähhhhahhhhhahhhhh (det är ljudeffekten för The Walkers)
Once Upon a Time- har jag faktisk övergett, den har börjat bli dryg
Mistresses- drama drama drama
True blood- vampyrer is the shit!
Pretty Little Liars- Mycket drama, kollar på när jag inte har något annat att kolla på.
Greys Anatomy- Varför skulle jag inte kolla på en sjukhusdramaserie!?!?
Glee- Man blir glad av sång
Revenge- Tänk vad mycket hat det kan finnas i en människa!

Jag har säkert glömt någon serie men skit i det. Jag brukar också kolla på andra saker såsom X-factor UK, Americas Next Top Model och Project Runway. Så mycket liv jag har alltså. haha. Men nu ska jag köra på Devious Maids-maraton. En serie som är lik Desperate Housewives och än så länge är den kul att kolla på, är på avsnitt 3. C ya! 

8 november 2013

då var sagan slut

Igår hade jag min sista praktikdag ever. Tror jag i alla fall! Det var tråkigt att lämna alla underbara människor och veta att man inte kommer träffa de på ett tag. Tur att alla har samma journalsystem så man kommer se deras anteckningar och det är nästan som att prata! ;)

Ja, det närmar sig. Slutet närmar sig. Nu är det drygt två månader kvar tills vi står där och får våra broscher, examensbevis och allt vad det nu än heter... Jag längtar ihjäl! 

26 oktober 2013

Besök från Gbg

Idag kommer min C-uppsats kompis, Sandra, hit. Vi har inte träffats på ca ett år och sjukt vad tiden går fort. Känns som att det inte alls var så länge sen som vi tog examen men det har faktiskt gått mer än 2 år.
bilden är från vår examensfest..
Sen kommer en kompis till och det blir fäääzt. Dock känner jag att jag har ont i halsen (för 5e gången på 3 månader). Det märks att jag stressar mycket och inte hinner att vila. Immunförsvaret ligger på marken och jag sparkar på det. Kul.Kul. Men jag är TAGGAD!

Tjingeling! 

13 oktober 2013

3 månader och 4 dagar...

Det är drygt tre månader kvar tills jag tar examen nr 2. Känns både bra och dåligt. Vet ej hur det kommer se ut med jobb när jag går ut och jag vet inte riktigt vad jag vill göra nästa år. Tänkte i alla fall vila upp mig fram till mars, sedan kan jag börja jobba för just nu är jag helt slut, både fysiskt och psykiskt. Har planer på att åka utomlands direkt efter examen i alla fall. MÅSTE få sol, vila och värme! Woohoo! :D 

På tisdag börjar min andra vecka på Barnmorskemottagningen och jag ska även börja med min föräldragrupp. Ska bli väldigt kul att undervisa förstagångsföräldrar om hur en förlossning går till och hur man t.ex. sköter en bebis. Wish me luck! 


6 oktober 2013

Ta mig tillbaka

Imorgon börjar praktiken på Mödravården igen. Jag tycker att det är rätt så kul att vara där men jag hatar pendlandet, hade hellre varit i stan (10 min hemifrån). Nu tar det cirka 1 timme från dörr till dörr och bussarna går inte direkt på beställning...

Jag längtar tills skolan är över, uppsatsen är inlämnad och examensbeviset finns i handen. Ge mig det. Då kan jag jobba och börja resa igen.

Kung Beckham och jag..

Att besöka London igen hade inte varit fel....

29 september 2013

Slowmotion.

Igår var jag på en kompis 25års fest. Jag börjar bli riktigt gammal nu känner jag och orkar inte vara uppe så länge längre. MEN! De senaste festerna har varit sjukt roliga och man lever ju tydligen bara en gång.

Idag är det slödag och praktiken fortsätter imorgon. Fattar inte varför helgerna alltid går så fort. FATTAR verkligen inte, kan inte någon sätta på sloooooowmoootion så jag hinner andas lite, tack.

Dagens underhållning får bli So You Think You Can Dance och 10 avsnitt av Suits.