14 november 2012

det vackraste som finns

Inatt hade jag mitt första praktikpass på förlossningen och jag fick hälsa välkommen till ett nytt liv, en ny människa. Att se föräldrarnas glädje över den nya familjemedlemmen gör att man känner att det jobbet man gör är verkligen värdefullt. Speciellt tycker jag att det är roligt att kolla på pappor i det ögonblicket, för det är säkert en av de få stunderna män visar sin känsliga och sårbara sida...


på tal om något annat "intressant" så har jag knappt gjort nått vettigt idag. Sovit halva dagen och sen var tvungen att träffa mamsen och hjälpa henne med ett ärende. Jag passade på att shoppa lite med, tyvärr har jag inte vant mig vid studentekonomin än och lever därför i mitt tidigare shoppingsbeteende. skärpning! Blir läggdags nu snart, är trött och lite sjuk så måste verkligen vila ut mig. Men ska försöka kolla på hela matchen först, får se om det blir 2-1 so jag tror eller inte... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar